- prazdný košík -
0 ks

Lovelec logo

 

KTO STOJÍ ZA ZNAČKOU LOVELEC?

foto znacka lovelec komprim

Stanislav Glac, vášnivý cyklista, fanúšik adrenalínových zážitkov, iniciátor vzniku českej značky elektrobicyklov LOVELEC.

 

Kedy sa zrodila prvá myšlienka obchodovania s elektrobicyklami? Prečo práve elektrobicykle?

Od roku 1990 spoločne s mladším bratom Česlavom podnikáme v oblasti obchodu s papierenským a kancelárskym tovarom, fotoalbumami, fotorámčekmi, písacími potrebami a kreatívou. Mojím veľkým koníčkom je cyklistika, a preto som sa snažil prísť na to, ako by sa oblasť nášho podnikania dala rozšíriť práve o cyklistickú brandžu. V roku 2006 mi v dobe dlhej rekonvalescencie po druhej operácii kolena veľmi chýbala jazda na bicykli. Jazda na klasickom bicykli by bola príliš veľkou záťažou, a tak som premýšľal iné alternatívy - jednou z nich bol práve elektrobicykel. V tej dobe boli elektrobicykle v Českej republike a na Slovensku ešte takmer nedostupné, zatiaľ čo na Západe sa trh s elektrobicyklami veľmi rýchlo rozvíjal. Vtedy som si uvedomil, že by som chcel byť pri tom, až tento trend dorazí k nám.

 

Aká bola cesta od zrodu myšlienky až po vytvorenie vlastnej značky elektrobicyklov?

Cesta bola dlhá a tŕnistá. Najskôr som musel presvedčiť svojho brata, ktorý bol voči tomuto nápadu veľmi skeptický. Nešlo mu do hlavy, kto by na elektrobicykloch jazdil?! Športovci určite siahnu po bežnom bicykli a ten, komu sa nechce šliapať, zas zvolí skúter alebo motorku. Česlav však čoskoro sám zistil, že vďaka elektrobicyklu je možné ísť ďalej, vyššie, rýchlejšie alebo s menšou námahou. Po dvoch rokoch diskusií sme sa rozhodli, že začneme s predajom elektrobicyklov od zahraničných výrobcov. Od tohoto momentu (rok 2008) bola pred nami dlhá cesta k výrobe vlastných elektrobicyklov. Túto cestu sme úspešne absolvovali a v roku 2010 sme založili novú značku českých elektrobicyklov.

 

Čo znamená názov LOVELEC a čo symbolizuje logo značky?

Názov LOVELEC (čítame lavelek) vznikol spojením dvoch anglických slov LOVE a ELECTRIC, čo vo voľnom preklade znamená "láska k elektrickému pohonu". Chceli sme, aby názov bol zrozumiteľný a univerzálny pre všetky trhy. Logo -LOVELEC+ symbolizuje batériu, ktorá je samozrejme neoddeliteľnou súčasťou každého elektrobicykla. 

 

Čo všetko obsahuje samotný vývoj a výroba elektrobicykla?

Vývoj a výroba každého nového modelu je dlhým procesom pozastávajúcim z mnohých úkonov. Priebežne sledujeme svetové trendy (v odborných publikáciach, článkoch, na veľtrhoch atď.). Prvé nápady na novú kolekciu (nové modely) predbiehajú samotnú kolekciu zhruba o 2 roky (tzn. kolekciu pre rok 2020 pripravujeme už od roku 2018). Začíname "úplne od piky", tzn. zostavujeme prvé návrhy, ktoré sa väčšinou počas celého procesu ešte niekoľkokrát menia. Musíme vybrať všetky mechanické komponenty (prehadzovačky, brzdy a pod.) a skĺbiť ich s tými elektrickými (umiestnenie motora, typ a veľkosť batérie a pod.). To všetko musíme zakomponovať do celkového dizajnu a zabezpečiť predovšetkým funkčnosť elektrobicykla. Ďalej necháme vyrobiť vzorku nami navrhnutého elektrobicykla. Tú starostlivo testujeme a podľa potreby ešte upravujeme. Až keď môžeme za daný model tzv. "dať ruku do ohňa", tak ho začíname vyrábať. Objednáme všetky potrebné diely, nájdeme továreň, v ktorej následne elektrobicykle skladáme. Každý elektrobicykel sa skladá z niekoľkých stoviek kusov dielov, takže sa dané väčšie celky predpripravia (ide napr. o riadidlá so všetkými komponentami - gripy, display, ovládací panel, brzdové páčky, radenie prehadzovačky atď.) a následne sa skladajú v jeden celok.

 

Kto sa podieľa na vývoji a výrobe elektrobicyklov?

Vývoj a výroba je kolektívna činnosť. Kompletné návrhy a následnú výrobu zabezpečuje 3-4členný tím. K otázkam týkajúcich sa dizajnu, funkčnosti a testovania sú ďalej prizvaní ďalší ľudia. Chceme tak získať spätnú väzbu z viacerých strán.

 

Sám ste vášnivý cyklista. Aké sú Vaše osobné skúsenosti s cyklistikou a elektrocyklistikou? Podeľte sa s nami o Vaše skúsenosti, dosiahnuté ciele a zážitky.

Cyklistiku som si zamiloval už v ranom veku. Na svoj prvý bicykel som bol tak hrdý, že som bicykel vozil všade so sebou, hoci som na ňom ešte nevedel jazdiť.

Najdlhší "výlet", ktorý som na bicykli absolvoval, bola púť do Ríma (viac ako 2 000 km). Najvyššie som vyšliapal do 4 100 m n.m., to bolo v Amerike.

Čo sa týka pretekov, tak nejnáročnejšie boli preteky "Bałtyk-Bieszczady", na ktoré je potrebné sa kvalifikovať. Bežná trasa pretekov činí 1 008 km. V roku 2016, kedy som tieto preteky absolvoval, však organizátori urobili špeciálnu edíciu, a to 2 × 1 008 km (tam a späť), teda 2 016 km (aby sa počet kilometrov zhodoval s rokom). Náročné to bolo hlavne kvôli nepriaznivému počasiu - dažďu a chladu.

Spomínam si tiež na jeden nepríjemný zážitok, kedy som v mikrospánku prešiel celú šírku cesty a zastavil sa až o zvodidlá na druhej strane cesty. Vtedy som našťastie vyviazol bez zranení, ale bola to pre mňa cenná skúsenosť.

Čo sa týka elektrocyklistiky, tak zatiaľ nemám obdobné skúsenosti ako s cyklistikou. Elektrocyklistika ma veľmi fascinuje, obohacuje a posúva ďalej. Nie je vyhradená len starším osobám, ale aj mladým. Páči sa mi, že už sú organizované aj prvé elektrocyklistické preteky. Do budúcnosti by som možno sám o účasti na takýchto amatérskych pretekoch premýšľal.

 

Aké sú Vaše ciele (osobné i pracovné), čo sa týka elektrocyklistiky a elektrobicyklov?

Mojím osobným cieľom je cestá z Českej republiky do Mongolska, ktorú už pomaly začínam plánovať.

V práci máme od začiatku rovnaký cieľ, tzn. vyrábať elektrobicykle nekompromisnej kvality za rozumnú cenu. Postupne sme sa dopracovali k elektrobicyklom pre všetky vekové kategórie. Dalo by sa teda povedať, že naším cieľom je vyrábať  elektrobicykle pre celú rodinu. Určite chceme ďalej rásť.

Jedným z našich cieľov bolo tiež to, aby naša značka bola viditeľná na českom, slovenskom a poľskom trhu. Môžem povedať, že s malým kapitálom a s obmedzeným množstvom vstupných informácií, ktoré sma mali, ale s veľkým srdcom sa nám to pomaly darí.

 

INTERVIEW IN ENGLISH